My Calendar

Thursday 6 January 2011

Tugas Pensyarah

Saya akui, minggu pertama perkuliahan dan tugas bagi berhadapan dengan pelajar usai pengajian PhD memberikan sedikit tekanan. Hinggakan malam sebelum kuliah pertama bermula pada Rabu lalu saya masih asyik mengemaskini nota yang bakal disampaikan. Setelah selesai kedua-dua sesi dalam minggu ini, nyata banyak lagi perkara perlu saya tangani dan perhalusi dengan lebih teliti. Kuliah kali ini mempunyai pelbagai latar pelajar yang memerlukan saya lebih teliti memahami keperluan mereka. Dalam pada masa yang sama, ada juga beberapa perkara yang saya perlu perbetulkan demi kebaikan mereka.

Pertemuan pertama kumpulan penyelidikan kami juga telah dilaksanakan. Saya berdoa supaya usaha saya untuk membudayakan penyelidikan dan pembangunan melalui bidang tujah saya membuahkan hasil. Saya telah merangka empat modul untuk saya sampaikan kepada kumpulan saya, moga-moga mereka dapat manfaat dan boleh mengorak langkah sebagai penyelidik.


Modul pertama minggu ini berkisar kepada bagaimana mengurus penyelidikan, merangkumi: bagaimana mengurus penyelia, mesin (komputer), maklumat dan hasil penyelidikan. Selepas selesai menyampaikan perkongsian modul, saya memberikan peluang kepada mereka untuk berbincang perkembangan proses penyelidikan masing-masing. Nyata Khamis hari yang agak meletihkan tetapi agak menyeronokkan. Moga keseronokan ini akan dimudahkanNya dan saya dapat melihat hasilnya kelak. Ada satu yang ingin saya cuba laksanakan selepas ini juga, morning cofee! Moga usaha ini juga turut membawa faedah.

1 comment:

azlan ahmad said...

salam,
Tahniah..!
Saya plak yang rasa seronok nak masuk kelas doc. haha.
anyway. gud luck..!