My Calendar

Sunday 24 April 2011

Semangat 2011

Setelah artikel ini dihantar sekitar Oktober 2010, akhirnya keputusan yang agak positif diterima. Syukur, kerana pembetulan minor diperlukan dan dihantar semula untuk semakan pada 3 Mei 2011. Saya perlu kejar dan gandakan usaha untuk memastikan kerja-kerja penyelidikan dan penerbitan tidak terbengkalai, termasuk juga penyeliaan pelajar.

Ada tikanya, rasa bersalah juga kerana tidak dapat memberikan banyak masa untuk pelajar-pelajar seliaan saya. Tetapi saya juga sedikit gembira melihat mereka mula belajar erti berdikari dan percaya pada diri sendiri. Saya kira, ini juga ramuan penting dalam dunia penyelidikan.

Untuk cuti yang agak panjang ini juga, saya sudah merangka beberapa agenda untuk ahli kumpulan penyelidikan kecil saya bergerak. Saya juga akan cuba sepenuhnya membuat persediaan rapi memastikan kerja-kerja penyelidikan dan penulisan yang tertunggak dapat saya lunaskan. Semoga niat yang baik ini dapat memberikan banyak manfaat kepada segenap pihak.

1 comment:

M. H. Jabbar said...

tahniah bro. teruskan usaha.