My Calendar

Sunday 27 December 2009

Anak murid

Seronok sebenarnya menjadi pensyarah. Ada banyak tugas dan fungsi kerja yang perlu kita laksanakan dalam satu-satu masa. Antara yang tidak kurang manisnya juga ialah apabila kita melihat pelajar-pelajar kita semakin pantas berlari!

Tempohari, ketika 'stop over' di KL dalam perjalanan London - Sydney, terharu seketika apabila dalam kesesakan manusia yang menggila di KL Sentral, tiba-tiba nama kerdil ini disebut. Kaget juga seketika, sebab dah lama rasanya tidak dipanggil sedemikian.

Cuba mencari arah dari mana datangnya suara tersebut, rupa-rupanya dari seorang pemuda berpakaian sut pejabat! Arghh malang sekali, aku gagal mencerap memori semula! Nyata aku semakin tua! Lantas, pemuda tersebut memperkenalkan diri sebagai bekas pelajar FKEE UTHM [Kumpulan AE05]. Oh! Aku tidak pernah mengajar kumpulan ini tetapi aku sangat menghargai kerana pelajar ini masih ingat kelas tambahan BEE1113 yang diadakan untuk kumpulan mereka.

Benar, subjek Teori Litar Elektrik banyak memberikan kesan yang signifikan dalam perkembangan kerjaya aku! Kami berbual-bual cepat kesan manusia yang melimpah ruah! Dan kini pelajar tersebut bertugas sebagai eksekutif di Telekom! Tahniah dan syabas!

Masih berkisar kisah pelajar, ada juga yang kini menjadi rakan sejawat! Aku sangat gembira melihat kalian semakin pantas berlari dan gembira dengan kehidupan masing-masing. Didoakan, agar kita semua akan bertemu lagi.

2 comments:

Mohsen Amdan said...

untungnya....

Unknown said...

maaf tuan doktor kerana tidak dapat melapangkan diri tempoh hari...=)