My Calendar

Friday 4 December 2009

Muda-muda dah jadi profesor

BIOCAS membuka ruang untuk aku melihat kejayaan individu-individu tersohor dunia. Antara yang memberikan pembentangan ialah seorang profesor termuda dari Imperial College [Tahniah azrin!]


"Toumazou was made a Professor at Imperial College at 33, one of the youngest ever, in recognition of his outstanding research." [kedudukan 6 dari kiri]

Sumber: http://www3.imperial.ac.uk/people/c.toumazou

Aku kagum dan bangga mendengar pembentangan beliau. Dan lagi, membuat untuk aku lebih berfikir akan laluan kerjaya dan kehidupan aku [ohh berangan dan terus berangan - tapi musa kata takpe, berangan x kena bayar]. Bila agaknya kita boleh berdiri bersama-sama mereka bersama hasil kajian yang boleh memberikan sumbangan kepada dunia?


2 comments:

Mohsen Amdan said...

jgn lupa call aku bila ko landing esok ya - mohsen

Musa Abu Samah said...

bangga aku PHD candidate [betul ker term nie] qoute kata² aku. aku nak tambah sket tanpa imaginasi [mcm berangan gak] mana mungkin bangunan tersohor terbina sbb berangan sambil berfikir adalah bagus [sambil buat simulasi - berangan si cerdik pandai]. jangan jadik mcm mat jenin [mitos melayu bg mengingatkan mereka yg lupa tp kita terus lupa] berangan di tempat yang salah dan berlebih² sudah ler.

muda nyer mamat tu dapat prof. umur brapa dia dapat PHD. aku umur 30 pun terkial2 buat master engine sbb lemau math n matlab.

usaha tangga kejayaan