My Calendar

Sunday 5 December 2010

Awal Muharam

Awal tahun hijriah kali ini disambut ketika saya di Kuala Lumpur, ketika menghadiri APCCAS 2010. Pastinya, setiap kali datangnya tahun hijriah ini kita akan membacakan doa akhir dan awal tahun. Memohon doa kepadaNya agar kesilapan-kesilapan lampau kita diberikan ampunan, dan memohon agar hari-hari mendatang pula diberikan limpahan pimpinan dan bimbingannya.


Saya sebagai hambaNya yang sangat kerdil pastinya tidak lepas daripada berbuat dosa. Mati senantiasa menghampiri kita, dan bukanlah ukuran angka usia itu jaminan kepada pendek atau panjangnya ajal kita. Saya benar-benar risau akan apalah amalan yang telah saya buat, kalau nak dibanding dengan dosa saya kepadaNya. Saya benar-benar pohon agar pintu keampunan senantiasa dibuka dan melebarkan hati dan perbuatan saya untuk berbuat amal kebajikan.

No comments: