My Calendar

Saturday 19 November 2011

Lima sebelum lima

Kita sering diingatkan dan barangkali juga mengingatkan, ingatlah lima (5) perkara sebelum datangnya lima (5) perkara. Antaranya sihat sebelum sakit, lapang sebelum sempit dan juga padanan yang lain.

Entah! Kapan agaknya saya berupaya menguruskan diri dengan lebih baik? Saya dapati 'penyakit kerja bertangguh' sekarang makin menjadi-jadi. Adakah kerja saya terlalu banyak, saya mengharap terlalu tinggi, saya tidak pandai mengagihkan kerja atau apa sebenarnya?

Bagi saya, ini semua adalah simptom yang bakal membawa kemudaratan kepada saya. Apa yang saya terfikir buat masa ini ialah, saya juga perlu menyediakan jadual harian berasaskan jam (sama seperti jam belajar pelajar barangkali) agar saya boleh menjalankan banyak perkara dengan lebih baik.

Saya juga pasti, ada beberapa perkara yang semakin jauh saya ketepikan. Saya perlu kembali kepadaNya.

1 comment:

Nizam Awang said...

Tahniah Tuan D. TD! ;)