My Calendar

Monday 7 November 2011

November 2010

Sungguh pantas masa berlalu. Sedar tak sedar sudah hampir setahun saya kembali semula ke tanah air setelah diberikan nikmah cuti belajar tempohari. Apa yang saya jangkakan, memang berlaku. Sikap bertangguh saya untuk menulis di sini akhir menjadi kenyataan.

Natijahnya, laman ini jadi "beku" dan "tepu" tanpa rekod dan pastinya ruang bisu yang selama ini turut saya gunakan untuk berkongsi seribu satu rasa terbiar. Maafkan saya. Saya sangat mengharapkan agar saya tidak lagi diburu oleh perangkap masa.

Jujur saya akui, saya rindukan suasana sebelum Mac 2011 - saya punyai lebih masa bukan sahaja untuk keluarga malah juga pastinya diri sendiri. Kini, semuanya sangat jauh berubah. Malah yang lebih menyedihkan ialah saya benar-benar terkilan kerana tempoh setahun yang saya lalui di rantau sendiri ini benar-benar melalaikan saya. Ya, benar-benar melalaikan dan lupa akan tugas dan tanggungjawab sebenar sebagai HambaNya.

Ya Allah, kau berikanlah aku peluang untuk memperbaiki akan kekurangan ini
Kau berikan jua aku kekuatan untuk sentiasa dekat kepadaMu
Kau berikan jua aku bimbingan untuk sentiasa dalam AgamaMu

Untuk keluarga dan insan-insan paling hampir, maafkan saya atas segala kekurangan.

No comments: