My Calendar

Saturday 31 March 2012

Budaya Ilmu

Gembira, walaupun kehadiran jika diukur secara bilangannya sangat kerdil. Tetapi, seringkali dalam mewujudkan budaya ilmu, saya perlahan-lahan membisikkan dalam hati bahawa "bukan kuantiti menjadi sandaran". Itu juga yang saya timba semasa berkelana di rantau orang sebelum ini. Saya lihat sendiri betapa kecilnya angka mereka yang hadir dalam kelas pengukuhan Bahasa Inggeris dan sesi bengkel pelajar pasca-siswazah yang diberikan secara PERCUMA!


Maka, sudah menjadi azam untuk menumbuhkan budaya cintakan ilmu ini selagi saya mempunyai kuasa. Gembira apabila yang diundang bukan calang-calang individu dalam kamus hidup saya hingga kini, Kesungguhan beliau dalam membimbing saya tanpa jemu pasti sentiasa segar terpahat dalam setiap anak tangga yang saya daki. Terima kasih guru...

1 comment:

Dr. Norziha said...

askm..salam ziarah..saya ni..norziha...semoga berjaya...!