My Calendar

Friday 3 February 2012

Pengalaman Pakar

Seawal 2007 ketika mula menjejakkan kaki ke bumi asing - saya cuba merekodkan setiap butiran penting perjalanan untuk menggapai sebuah cita-cita. Pelbagai suka duka sepanjang perjalanan yang ada jatuh bangunnya itu dicatatkan. Tanpa saya sedar, catatan ini mempunyai khalayak pembaca tersendiri. Terima kasih saya ucapkan. Moga-moga melalui nukilan yang tidak seberapa ini dapat membawa manfaat kepada kalian semua.


Tempohari saya diundang berkongsi pengalaman perjalanan pengajian - tajuknya sangat menggerunkan, saya kira tidak layak untuk saya tampil "Pengalaman Pakar". Pakar apakah saya ini? Sekadar berceloteh berkongsi rasa bolehlah, tetapi untuk digelar pakar terasa meremang bulu roma.

Saya cuba kumpulkan kekuatan dan bahan yang ada - dan nyata nukilan melalui blog ini banyak menyumbang rencah rasa persembahan. Syukur, khalayak pendengar dirasakan begitu dekat dan daripada wajah-wajah mereka jelas terpancar keinginan mereka untuk berjaya dalam lapangan masing-masing.

Pastinya, saya mendoakan kejayaan kalian semua - agar dimudahkan segala urusan. Ingatlah, bahawa kita berjaya bukan kerana kita hebat atau juga bijak, sebaliknya tidak terhitung kita doa dan harapan yang dititipkan oleh insan-insan sekeliling kita. Apabila berjaya kelak, usah di lupa rumput di bumi. Selamat maju jaya buat semua!

No comments: