My Calendar

Wednesday 25 July 2012

Hadiah Ramadhan

Syukur mesti dipanjatkan kepadaNya - hadiah yang menyuntik sedikit semangat agar terus berusaha keras, apabila bab ke empat di dalam tesis pengajian doktor falsafah tempohari diterima untuk diterbitkan dengan pembetulan minor di dalam jurnal IET Image Processing (Faktor impak 0.639).


Pastinya jasa dan sumbangan besar penyelia, penyelia bersama serta penyelidik bersama tidak boleh diketepikan. Kesungguhan penyelia saya misalnya, memberikan "tekanan dalaman" untuk saya tidak jemu-jemu mengkaji dan menulis hasil penemuan.

Walau bagaimanapun, kesedihan tetap ada kerana kini saya semakin kurang (tidak sebenarnya) menulis dan membaca. Apabila tidak membaca, manakan mungkin saya dapat mengupas dan mengetahui penemuan terkini dalam bidang kajian saya?

Ini satu peringatan juga kepada saya untuk lebih bijak mengagihkan masa dan tidak menangguhkan kerja. Semoga bimbingan dan pimpinanNya sentiasa bersama-sama diri ini.

No comments: