My Calendar

Monday 7 February 2011

Warna kehidupan

Lama juga rasanya tiada catatan yang berjaya dicoretkan di sini. Nyata, pengurusan masa saya masih pada tahap yang sangat mendukacitakan. Saya perlu berbuat sesuatu dengan segera. Saya memohon kepadaNya agar segala urusan, amanah dan nikmat-nikmat yang diberikanNya dapat saya uruskan dengan sebaik mungkin.

Jika dihitung dengan lebih terperinci, setiap detik dan nafas yang kita hirup penuh dengan warna-warna yang pelbagai. Ada masanya, kita rasa warna merah itu kesukaan kita tetapi yang biru itu menjadi pilihan kita. Dalam konteks hubungan kita dengan pencipta - nyata kita insan yang sangat lemah dan kerdil.


Berbicara soal nikmat olehNya, saya jadi sangat malu. Terlalu banyak dan tidak dapat saya senaraikan nikmat-nikmat yang diberikan. Pernah juga saya terbaca, ujian nikmat ini sangat sukar diperhalusi dan seringkali membuatkan kita leka dan selesa. Ini yang sangat-sangat saya risaukan. Masa semakin berlalu, umur semakin meningkat, kehidupan abadi semakin dekat, tetapi apa persediaan yang saya buat? Jika esok saya akan pergi, apa yang akan saya bawa menjadi peneman diri?

No comments: