My Calendar

Thursday 28 April 2011

Tugasan

Sejujurnya, saya kurang selesa untuk menulis secara jelas berkenaan tugasan ini. Sejak diamanahkan dengan tugasan ini pada 1 Mac 2010, rutin kehidupan juga banyak yang perlu disesuaikan semula. Tidak kurang juga, ramai yang menyangka bahawa saya yang "memohon" untuk diberikan tugasan ini. Walau apapun, perancangan kita sebagai manusia adalah terlalu lemah.

Hari ini, saya fikirkan tiada gunanya saya "mengeluh" dengan tugasan ini. Tugasan ini perlu saya lihat sebagai ruang untuk saya mendekatkan diri kepadaNya. Itu sahaja jawapan dan motivasi paling kuat untuk saya sebagai hambaNya. Andai dalam menjalankan tugasan ini, kita menjadi kurang popular, tidak disenangi dan segala yang sewaktu dengannya, apa yang perlu sebati dalam jiwa saya ialah "mencari damai abadi, mencari redha sejati".

No comments: