My Calendar

Tuesday 24 May 2011

Amanah

Apabila kita diberikan kepercayaan, adalah menjadi tugas dan tanggungjawab untuk kita menunaikan amanah tersebut dengan sebaiknya. Saya hanya seorang insan biasa yang serba kekurangan. Dengan kekurangan yang ada, saya cuba mengemudi amanah yang diberikan. Nyata, amanah ini memerlukan saya tangkas dalam segenap aspek.

Saya cuba melihat dan membawa amanah ini menyusur perspektif ke arena yang lebih jauh dan luas. Saya ingin sekali melihat, kolej kediaman bukan sahaja tampil sebagai ruang enak penginapan pelajar semata-mata, malah lebih daripada itu! Mungkin juga, saya terlalu bersifat bercita-cita tinggi! Bagi saya itu tidak mengapa.

Sebagai rumah kedua kepada para pelajar, dan ketetapan tahun pertama pengajian pelajar di universiti dimestikan mereka menghuni kolej kediaman, sudah pasti peranan dan sumbangan kolej kediaman perlu diperhalusi dan diperkemaskan. Saya senantiasa memohon bimbingannya, agar amanah yang diberikan oleh Universiti dapat ditunaikan sebaiknya.

Kepada yang bersama-sama saya berkerja bagi menjayakan misi ini, semoga kita berusaha sebaiknya dan tidak akan kenal erti jemu untuk memberikan sumbangan yang terbaik. Sesungguhnya, tiada jalan pintas untuk muncul sebagai insan luar biasa!

No comments: