My Calendar

Tuesday 29 December 2009

Patut ke macam nie?

Entah, akhir-akhir ini kerap kali aku rasakan seperti tak suka dengan diri sendiri! Bila aku melihat orang lain, yang begitu vokal dalam mengutarakan apa yang disukai dan tidak disukai, mempunyai hobi yang menggembirakan diri mereka dan nyata, mereka semua kelihatan cukup berani dan gembira! Tapi aku?

Persoalan PhD sebagai contoh, kadang-kadang terfikir juga kenapa aku tidak seperti mereka? Kenapa aku terlalu penakut, cuba membuat persediaan dan selalu 'ketaq' bila ingin bertemu penyelia? Sampai ada yang menggelar aku 'terlalu serius'?

Sejujurnya, aku sebenarnya keliru...kadang-kadang aku nak rasa seperti orang lain...Tapi patut ke aku rasa macam nie? Apa yang aku mampu cuba ialah, berdoa kepadaNya...moga-moga aku akan beroleh jawapannya...

Ya Allah Wahai Tuhanku...
AKu berlindung denganmu ya Allah,
... dari sifat sedih dan dukacita
... dari sifat lemah dan malas
... dari sifat bakhil dan penakut
... dari beban hutang dan tekanan

No comments: