My Calendar

Wednesday 22 December 2010

Cerah dan Gelap

Saya perlu faham, bahawa setiap hari yang dilalui tiada kesamaan. Saya dapati, setelah kembalinya saya ke tanah air rentak dan onak cabaran yang lain pula harus saya lalui.



Dalam laluan hidup kita, ada masanya kita lalui saat-saat yang cerah dan penuh keceriaan. Tidak kurang juga, ada ketikanya suasana penuh gelap dan kemuraman perlu ditangani sebaiknya. Saya tidaklah sekuat yang disangkakan. Ada tikanya, rasa lemah dan longlai juga tubuh dan fikiran juga apabila dihujani dengan ujian dan pelbagai persoalan yang tidak mampu saya tangani.

Saya tidak mampu berbicara lebih panjang. Apa yang dapat saya ingatkan diri saya sendiri ialah sayalah yang perlu mencari kekuatan dalaman itu. Saya yang perlu mencorakkan supaya saya tidak terbawa-bawa rasa rindu suasana kehidupan di Uxbridge tempohari. Saya perlu bersifat realistik, Uxbridge hanya tinggal dalam lipatan sejarah. Kini Parit Raja yang harusi saya mukai sebaiknya!

No comments: