My Calendar

Saturday 15 December 2007

Central London dan Frost...

Minggu lepas, Abg Husni dan Kak Sha ajak aku ngan Kak Aida gie Southall dan Central London. Memandangkan takde nak buat apa dan nak tau tempat-tempat yang senang nak cari makanan Halal, aku pun luangkan masa menyertai "rombongan" ini.

Inilah dia "Pasangan Bahagia" - Abg Husni dan Kak Sha atau nama mereka NISHA yang banyak memberikan aku tunjuk ajar kat sini. Kak Sha orang Sanglang, Perlis dan Abg Husni orang Sik, Kedah. So, bila bersama mereka maka aku pun cuba "dikedahkan". Mereka pinjamkan aku "Gerek" supaya aku cepat sikit sampai rumah...Terima kasih banyak...Selalu ajak aku datang umah makan....Alhamdulillah...Macam mana nak kurus nie...


Aku, Kak Aida dan Kak Sha, posing kat area Central London. Emm, best ke Central London? Tah la...bagi aku orang kampung nie, biasa jek...tapi rasanya bagi kaki shopping, London adalah tempatnya...Macam-macam la...M&S, Debenham dll tah la...tak masuk book aku pun...sekadar tahu jek dah la...

Akhir-akhir nie, frost dah mula turun. Kata mereka kat sini, frost tak sama ngan salji. Tahla, apa yang pasti cuaca menjadi semakin sejuk. Paling menguji bila nak berjalan kaki dari rumah ke Uni dan nak gie solat.

Ya Allah, besar kekuasaanMu. Dalam kepanasan di tempat lain, kau berikan kesejukan di tempat yang lain. Tidak terduga oleh kami, hambaMu yang lemah...Ampunkanlah dosa kami, Ya Allah.

3 comments:

::abu iman:: said...

cik tu gamabr rumah cik ker??

afandiahmad said...

tak, itu depan umah saya...gambar umah saya ada pada topic "pulang ke sarang"

Unknown said...

ehem... boss amik pic dgn awek tu..:)))..