My Calendar

Thursday 6 December 2007

Ph.D...Perjuangan Menuntut Pengorbanan

Di pintu masuk Brunel Information Technology Laboratory (BitLAB)

Alhamdulillah, lepas je jumpa Dr. Jonathan aku dah diberikan meja dan komputer. Budaya kerja di sini memang banyak yang aku belajar, mereka agak cepat bekerja dan tidak suka bertangguh. Penggunaan ICT memang sangat tinggi dan ini juga membantu mempercepatkan kerja mereka.
Linda (kira macam Lab. Manager) banyak membantu aku, bermula dari kad akses hinggalah bagaimana nak gunakan pembuat kopi yang agak canggih tu. Malu gak aku, dua kali buat kopi masih tak pas... yelah tak pernah jumpa. Kami ada kelab kopi (bayar 4 GBP), supaya senang nak minum kopi sambil buat keje.
BitLAB nie menempatkan student PhD Dr Jonathan dan ada beberapa profesor lain yang melibatkan bidang wireless dan ergonomics. Kat sini jugak, ada penyelidik yang memang bekerja dengan BitLAB. Dahsyat gak tengok cara mereka bekerja. Suasana sangat antarabangsa, kiri kanan rambut putih, cakap laju... Aku plak...English pun...huhuhuhu
Rutin harian, masak dan bawak bekal ke Lab...senang nak makan...masuk lab...dan membuat pembacaan yang tiada kesudahannya...Moga perjuangan ini mendapat Redha Allah...
Salam Dari Kejauhan...

2 comments:

Proff KuiTTHO said...

A'kum.
perkenal diri dulu...
junior kat ittho dulu
Harizan(Proff)
kat blog u tulis.....
Ph.D...Perjuangan Menuntut Pengorbanan ke?

PHD-Perasaan Hasad Dengki.
kat malaysia...

Tahniah dpt samb. kat US.
Boleh bagi tajuk apa u buat?
klu boleh email me dlm bahasa melayu @ english simple...
saya x tahu sgt english ini...sorry

Kenapa x bagi wakil prezent paper kat RCEE2007,JB

Tahniah dah hantar paper...
boleh bagi tunjuk ajar...berminat juga nak hantar paper ini.

plz email me at
izann_99@hotmail.com

Harizan
Proff KuiTTHO

afandiahmad said...

prof....selamat bertemu kembali