My Calendar

Wednesday 5 December 2007

Kasihnya...Mak dan Bak...Keluarga

Satu ketika dulu, kaki kita hanya sebesar tapak kaki ini...Hari ini...Kaki ni telah jauh melangkah...

Pagi tadi, seperti kebiasaan masih berjalan di atas karpet merah menuju Brunel. Tapi, pagi nie hujan turun, dah keluar payung sakti nie, tapi semakin lebat...so aku putuskan naik saje la Londoner Bus yang berwarna merah tu...U2
Melihat wanita-wanita dan lelaki-lelaki tuan British, aku teringatkan mak dan bak serta keluarga tercinta di kampung...Aku seperti rutin, hantar SMS kat bak...betapa kasihnya seorang ayah, malu betul aku...pastu bak yang call ... sempat la aku sembang dengan mak dan bak...
Mak dan Bak...serta keluarga...percayalah...nescaya tidak terbalas diri ini jasa semuanya...setitis susu ibu yang pernah diminum ini juga tidak akan mampu dibalas oleh selautan emas dan permata, setitis keringat bak di kebun kelapa sawit juga...tiada tolok bandingannya...
Keluarga...kita bukanlah orang yang senang...namun kalian banyak berkorban untuk diri ini...
Semuanya akan tetap di hati ini...
Salam dari kejauhan...Uda

No comments: